SOSYAL BİLGİLERİN TANIMI ve TÜRKİYE’DEKİ
TARİHİ GELİŞİMİ
Sosyal
Bilgiler
Sosyal Bilgiler, bireyin
toplumsal var oluşunu gerçekleştirebilmesine yardımcı olması amacıyla; tarih,
coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe, siyaset bilimi
ve hukuk gibi sosyal bilimleri ve vatandaşlık bilgisi konularını yansıtan;
insanın sosyal ve fiziki çevresiyle etkileşimin geçmiş, bugün ve gelecek
bağlamında incelendiği; toplu öğretim anlayışından hareketle oluşturulmuş bir
ders programıdır.
Sosyal Bilgiler Dersinin Türkiye’deki
Tarihi Gelişimi
>Türkiye’de
Sosyal Bilgiler bir ders olarak ilk kez 1968’de benimsenmiştir. Bu tarihten
önce bu dersin içeriğini oluşturan tarih, coğrafya ve yurttaşlık bilgisi
ilkokullarda ayrı dersler olarak okutulmaktaydı.
>1968’de
ilkokulun 4. ve 5. sınıflarında tarih, coğrafya, yurttaşlık bilgisi adı altında
okutulan konular birbirleriyle yakın ilişkileri ve çocuğa uygunluğu bakımından
birleştirilerek “Sosyal Bilgiler” adı altında bir bütün haline getirilmiştir.
>Ders
ortaokulun 1. ve 2. sınıflarında haftada 5 saat, 3. sınıflarında ise dört saat
olarak okutulmuştur.
>1985’te
ortaokullarda okutulan Sosyal Bilgiler dersi kaldırılarak yerine Milli Coğrafya
ve Milli Tarih dersleri konulmuştur.
>1992
yılında yeni bir vatandaşlık bilgileri programı uygulamaya konmuştur.
>1997’de
8 yıllık zorunlu eğitim ile Milli Tarih ve Milli Coğrafya dersleri kaldırılmış,
1998’de yerlerine tekrar 4-7. sınıfları kapsayacak şekilde yeni bir Sosyal
bilgiler dersi öğretim programı yürürlüğe konmuştur.
HAZIRLAYAN: Arş. Gör. Tuğba
SÖMEN
Yeni yazılar e-postana gelsin
1 yorum:
yorumsosyal bilgiler bölümünü okuduğum için çok memnunum.
CevaplaDönüştürDönüştür İfadelerİfadeler